Saturday 6 October 2012

Rindu...

Salam....

Ini cerita hari Jumaat- hari pertama kelas..betapa bengongnya saya kan..hehehhehe


Hari yang penuh emosi...langkah pertama dah dibuat, jadi untuk patah balik semula tak mungkin akan berlaku..pilihan dibuat diri..tiada yang memaksa.. jadi kena berusaha untuk KUAT dan habiskan apa juga yang dah dimulakan...

Bangun dengan penuh semangat untuk memulakan pelajaran...mandi bersiap..solat dan mula membaca sebab dah bangun awal kan.. tiba2 rasa syahdu plak..terbayang masa mula2 masuk asrama...kolej (matriks)..Universiti..Maktab... semuanya ok..tak penah rasa sedih sayu nak memulakan perjalanan...tapi kali ni, walaupun tgk wajah2 kesayangan hamba ni setiap hari tp hari tetap degil...mata mula berair..sebak sebu rasa dada...Ya Allah..tolonglah hambamu ini..

Malas nk memasak, so cuma bawa bekal roti sahaja..sekali lagi sebak rasa dada.. tak pernah bawa bekal utk belajar..selalunya beli aja..tp kali ni kena buat dan bawak..kalau tak lapar la kan..rindu pada masakan ma.. masakan sahabat yg selalu nak menambahkan penebat di badan...huhuhuu...sekali lagi banjir di dapur..

Duhai hati..cuba lah faham...kita tak bole nk layan sangat.. perasaan rindu ni sgt2 pnting..sekurang2 sbg tanda sayang..tapi kalau terlalu diikutkan takut lain plak jadinya...

Rindu pada semua orang...sangat...sangat..sangattttt....
Adios..


1 comment:

  1. Kesepian mengajar kita menghargai detik manis yang telah berlalu. Tapi, jangan lupa, sahabat..bila kita jauh daripada orang, kita akan lebih dekat dengan Tuhan. Ingatlah Allah, mudah-mudahan hatimu lebih tenang. Rindu itu adalah anugerah dari Allah. You are not alone..I'm here with you. Sarang hae!

    ReplyDelete