Thursday 11 October 2012

Biar betul...

Salam..

Hari yang sangat panjang....hmmmm...

1.bermula dengan ulangkaji last minute..
2.ke kelas Kanji yang sgt tidak dapat difahami hujung pangkal..
3.waktu rehat yg kelam kabut..makan dan solat..cari tmpt solat dah 20 min...huhuhu
4.10 soalan vocab test yang tak dapat dihabiskan.. yang jawab pun tak tahu betul ke tak..
5. grammar nihon-go yang boleh diikuti dengan senyuman..hehehe..agak boleh diterima..
6.perjumpaan dengan penasihat akademik yang sangat mengujakan...
7.balik ke bilik dengan perut yang lapar....

Macam2 ada hari ni... tapi saya sangat insaf hari ni bila tak dapat nak jawab vocabulary test nihon-go yg pertama dalam hidup ini...saya bukan seorang yang bersistematik dan rajin mengulangkaji....saya sangat malas nak belajar sebenarnya walaupun orang lain selalu cakap saya seorang yang sangat rajin belajar..tettttttt...salah tu...saya suka belajar tapi tak rajin belajar... boleh tak macam tu...hmmm

Tapi hari ni saya belajar sesuatu..saya dah tak boleh buat apa yang saya selalu buat masa belajar dulu..saya tak boleh buat semua serba sedikit dan mengharapkan saya akan dapat semuanya..dulu boleh la di waktu usia muda dan daya ingatan masih sangat kuat..


Sekarang ni saya kena buat semuanya dengan lebih tekun dan bersungguh-sungguh..ya la kan, bak kata teman baik saya, dah tinggalkan semua orang untuk ke sini, takkan mudah sangat nak berputus asa kan.. saya kena kayuh dengah lebih laju untuk naik bukit kali ni... dah xda bantuan tali untuk tarik naik ke atas... hanya ada keluarga dan teman yang sabar menyokong dan memberi kata semangat..insya allah saya bole buat..insya allah..bolehhh..ganbatte kudasai..

Okla sampai sini dulu k...Nanti kita cite lagi... 

Adiosss....


No comments:

Post a Comment