Thursday 4 October 2012

Di sini...???

Salam...

Hari ini adalah hari ke-9 saya berada di bumi Sakura ini... semakin hari semakin terasa nak untuk membiasakan diri dgn semua cara di sini.. perlahan-lahan, sampai pandai..insya allah..bak kata seorang kwan.. tapi saya sendiri tak tahu bila nak pandainya..macam tak percaya je kat diri sendiri.. :)

 Hari pertama sampai..Malaysia -Narita - Chiba -Inage..

Ma ngan abah dah boleh terima hakikat yang anaknya sorang ni dok jauh..tapi tiap2 hari nak kena tengok muka.. terasa sangat disayangi..hmm..mak mana tak risau kalau anaknya jauh di mata, tak tercapai dek tangan kalau apa2 berlaku kan.. tapi insya allah anak ma ni akan jaga diri sehabis baik...hmmm..ma doakan aje la yang terbaik ok ma..
Separuh dari yang datang menghantar..Terima kasih..Along sayang korang semua..sgt2..

Adik2 puns sabar aje dengan kakak dia sorang ni..terima kasih Angah, Ateh dan Abe yang sentiasa ada bila Along perlukan korang.. koranglah adik Along yang terbaik dunia dan akhirat..

Selalunya masa di rumah, masa aku banyak berteman..jarang sendiri.. ke mana sahaja nak berdua.. ada sahaja yang nak dibuat selepas waktu sekolah, walaupun hanya untuk keluar sekejab makan aiskrim Tutty Fruity..hehehehe..alasan je kan...tp sekarang semua benda perlu dilakukan sendiri.. walaupun ada seorang sahabat lama yg banyak membantu tp setiap org lain betul caranya.. dah lama xjumpa, perlu ambil masa untuk sesuaikan diri semula...lebih2 lagi bila dah bertambah usia ni..lebih peka dgn lenggok bahasa dan gerak badan..takut dan bimbang apa yg difikirkan tak sama dgn apa yg diperkatakan..hmm...susah juga kan..

Duduk sendiri buatkan saya lebih banyak berfikir..walaupun kadang2 tak perlu pun nak fikir semua tu..tp semuanya datang dgn sendiri... boleh ke saya nak lalui 1 tahun 6 bulan di sini dengan suasana..sahabat dan cara budaya yg baru ni.. boleh ke?...

Tapi seorang sahabat masih lagi ada di sisi..walau bukan secara fizikalnya tp masih ada dekat dengan diri.. memberi semangat.. sokongan dan dorongan yg kuat untuk lalui hidup ini di sini..padahal patutnya saya yang lebih memberi semangat, sokongan dan dorongan pada dia...ini terbalik pulak.. tp itu sebenarnya berlaku...waktu di sana pun dia juga yg banyak membantu..

Kalau dilihat secara luarannya mungkin org beranggapan saya yg banyak membantu..sebab itu jgn menilai sebelum mengetahui  dan memahami.. sahabat inilah yg banyak membantu saya dalam perjalanan hidup saya sepanjang saya mengenali dia...kami kenal tak lama... bukan sahabat berpuluh tahun... orang selalu hairan kenapa kami selalu bersama..padahal saya dan dia sangat berbeza..langit dan bumi orang kata.. tapi dia masih mampu bertahan untuk terus berkawan dengan saya ..pelik kan.. Angah pun selalu cakap yang saya dan dia macam bercinta... tapi saya ambil kata2 dia..
"Antara cinta dan sayang, di situlah kasih seorang sahabat"...
 Saya kena kuat...meninggalkan atau ditinggalkan? Tapi siapa?

kata2 itu yang saya pegang sampai sekarang... saya tak pernah sayangkan seorang sahabat sepertimana saya sayangkan sahabat ini.. sahabat yang banyak mengajar saya erti hidup... kalau dulu saya rasa hidup saya penuh dugaan dan cabaran yang kadang2 buat saya bertanya kenapa saya yang dipilih untuk melalui semua ini.. tapi selepas bersahabat dgn dia, saya selalu bersyukur dan menerima apa yang telah diberikan kepada saya.. dan saya kembali dengan apa yang dahulu saya pegang...

" Allah sayang Along, sebab tu Along dapat semua ni..."

Hmm...sekarang saya hanya berdoa yg persahabatan kami akan kekal dunia dan akhirat.. ada hikmahnya kami bertemu dan menjadi teman baik... bak kata dia cantik kerja tuhan... Sarang hae...

 So sekarang saya kena berusaha lebih keras lagi... ini jalan yg saya pilih.. saya yg nak datang ke sini..mencipta satu kehidupan baru di sini... so apa lagi... berusahalah..ganbatte kudasai... doakan saya ya...
Sampai sini dulu..nanti saya cerita lagi k..

Adios... 





No comments:

Post a Comment