Sunday 9 June 2013

Chiba kun dan saya....

Assalamualaikum...

Salam sayang dari bumi Sakura... Sebelum ni blog ni tersembunyi dari pandangan umum sebab hanya untuk pandangan dan bacaan saya sorang jer...kira macam online diary la kan..tapi kan kali ni saya rasa macam nak kena buka la plak...nak kongsi ngan semua orang perjalanan saya di negara matahari terbit ni...hehehehe... antara sebabnya ialah sebab ni...
 Maskot Chiba..Chiba-kun

Saya dapat jadi Chiba-kun Ambassador..kira macam duta kecik di Chiba la kan..nak promote Chiba pada sesapa yang saya kenal..hehehhee..cam poyo jer bunyinya kan..
dapat surat pelantikan...

bersama duta Chiba yang lain...pelbagai negara..

Cuak jugak mulanya..sebab nihongo saya kan nyawa-nyawa ikan jer..tapi nasib baik ramai yg boleh berbahasa Inggeris dengan baik..so selamatla kan..kebetulannya pula ada sorang lagi orang Malaysia, Calvin yang jadi duta juga...boleh la tanya-tanya kalau tak faham kan..hehehehe...

 

Maskot Chiba tu sebenarnya karakter yang diambil berdasarkan peta Chiba..ada yg kata monster..ada yang kata anjing..hmmm.. apa pun dia memang comel la..bertambah comel sebab warna dia merah..Ada lagi beberapa maskot yang comel jugakla..

 
Hiko-nyan,maskot untuk Shiga Prefecture 
 
 Aru-kuma, maskot untuk Nagano Prefecture 

 
 
Mount Fuji-shaped Fujippi,maskot untuk Shizuoka ken
 
 
 Gunma Prefecture maskot untuk Gunma-chan
 
 
 Kobaton, maskot untuk Saitama Prefecture
 

Ni antara gambar lain sepanjang majlis tu berlangsung..simple je majlisnya..berkumpul...ambil sijil pelantikan..dengar ucapan..ambil gambar..briefing pasal aktiviti.. itu jer..dah bole balik..simple betul..tapi gabra sebab ada orang ambil gambar dan video..masuk dalam tv dan surat khabar edaran Chiba tu..hehehe..
Door gift..

 Siap ambil kedatangan tu..

 Gediks bersama Chiba-kun

  Lagi gediks bersama Chiba-kun

 Dari Chiba Daigaku..
 
  Air pun ada muka Chiba-kun...

Surat Pelantikan Chiba-kun Ambassador.. :)

 
Dalam surat khabar Chiba..

Sampai sekarang rasa tak percaya je dapat join program ni..main-main je tapi dapat..rezeki sungguh..macam masa nak apply training ni jugak..memang menarik sungguh apa yang saya dapat kali ni..

Rasanya tu je la kot untuk kali ni..nanti bila dah start jalan-jalan saya update lagi ya..sampai jumpa lagi..


Adioss ya...



1 comment:

  1. Hmmm...rasa cam dah send komen kat sini semalam...tak publish le pulak... anyway, congrats Ros... kami tumpang bangga... rajin2 update blog promote Chiba tau... hehehe ;)

    ReplyDelete